-->

Man Utd Pecat OLE dengan kelab di tempat ketujuh dalam EPL

Man Utd Pecat OLE dengan kelab di tempat ketujuh dalam EPL. Manchester United telah memecat pengurus Ole Gunnar Solskjaer berikutan kekalahan 4-1 di Watford pada hari Sabtu. Kelab itu hanya memenangi satu daripada tujuh perlawanan terakhir Liga Perdana dan berada di tempat ketujuh dalam senarai, 12 mata di belakang pendahulu Chelsea. Jurulatih pasukan utama Michael Carrick telah diletakkan sebagai pengurus sementara sementara United mencari pengurus sementara hingga akhir musim.


Man Utd Pecat OLE dengan kelab di tempat ketujuh dalam EPL


“Dengan rasa kesal kami telah mencapai keputusan sukar ini,” kata United. Prestasi buruk kelab baru-baru ini termasuk membelasah Liverpool 5-0 pada 24 Oktober dan kekalahan 2-0 kepada Manchester City pada 6 November.


United menambah: "Walaupun beberapa minggu lalu mengecewakan, mereka tidak seharusnya mengaburi semua kerja yang telah dilakukannya sejak tiga tahun lalu untuk membina semula asas kejayaan jangka panjang.


"Ole pergi dengan ucapan terima kasih yang tulus atas usaha gigihnya sebagai pengurus dan harapan terbaik kami untuk masa depan.


"Tempatnya dalam sejarah kelab akan sentiasa terjamin, bukan hanya untuk kisahnya sebagai pemain, tetapi sebagai seorang lelaki yang hebat dan pengurus yang memberi kami banyak detik hebat. Dia akan selamanya dialu-alukan kembali di Old Trafford sebagai sebahagian daripada Manchester Keluarga bersatu."

United seterusnya bermain apabila mereka bertandang ke Sepanyol untuk menentang Villarreal dalam Liga Juara-Juara pada hari Selasa, sebelum perlawanan liga menentang Chelsea dan Arsenal.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama