-->

Mikel Arteta mendapat pujian setelah Menang ke atas Spurs

 Mikel Arteta mendapat pujian setelah Menang ke atas Spurs. Pengurus Arsenal Mikel Arteta memuji "hari istimewa" setelah pasukannya memenangi perlawanan dalam perlawanan derbi utara london menentang Tottenham. Sebelum perlawanan, Gael Clichy bekas pemain Arsenal mengatakan bahawa Arteta "boleh menjadi Arsene Wenger seterusnya". The Gunners melakukan serangan pada babak pertama dari Emile Smith-Rowe, Pierre-Emerick Aubameyang dan Bukayo Saka, sementara Spurs membalas melalui Son Heung-min.


Mikel Arteta mendapat pujian setelah Menang ke atas Spurs


Mikel Arteta mendapat pujian setelah Menang ke atas Spurs


"Hari ini adalah salah satu contoh apa yang dapat kita lakukan," kata Arteta, 39. "Ini adalah hari yang istimewa."

Dia menambah: "Kemenangan ini adalah untuk para peminat. Mereka berada di sana ketika kami memerlukan sokongan mereka dan sekarang kami mewujudkan hubungan itu dengan para penyokong."

Arsenal mengalami permulaan yang sukar untuk musim ini, termasuk kekalahan 5-0 di Man City, ketika mereka kalah tiga perlawanan pembukaan mereka.

Namun, sejak rehat antarabangsa, mereka telah mengubah nasib mereka dengan tiga kemenangan berturut-turut.

"Saya rasa dalam hidup anda harus menunjukkan rasa syukur," tambah Arteta. "Orang-orang ini berdiri di samping kelab ini dan pemain-pemain ini. Kemenangan ini adalah untuk mereka."

Penjaring gol Smith Rowe berkata: "Ini mungkin hari terbaik dalam hidup saya. Untuk mempunyai keluarga saya di sini juga, ini adalah perasaan istimewa."

Dia juga memuji pengaruh Arteta, dengan mengatakan: "Dia hanya memberitahu kami untuk tetap tenang, para peminat juga memberi kami banyak kepercayaan."



Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama