-->

Barcelona Seri, Koeman dalam Bahaya

Barcelona Seri, Koeman dalam Bahaya. Tekanan terus meningkat pada bos Barcelona, ​​Ronald Koeman setelah pasukannya diikat dengan keputusan tanpa gol di Cadiz. Kad merah Frenkie de Jong menyaksikan pelawat bermain 25 minit terakhir dengan 10 pemain, dengan Koeman dibuang padang pada saat-saat akhir kerana tidak setuju. Barcelona kini hanya memperoleh dua kemenangan dari lima perlawanan La Liga ketika spekulasi meningkat mengenai masa depan Koeman. Memphis Depay paling boleh jaringkan gol untuk Barca,cuma salah tendangannya dari jarak beberapa meter.


Barcelona Seri, Koeman dalam Bahaya


Barcelona Seri, Koeman dalam Bahaya

Tetapi mungkin lebih buruk bagi pasukan pelawat yang tidak memiliki kreativiti, kerana mereka memerlukan penjaga gawang Marc-Andre ter Stegen untuk melakukan beberapa penyelamatan yang mengagumkan pada akhir malam.


Koeman marah setelah dua kad kuning keras untuk De Jong dalam masa empat minit selepas rehat menyebabkan Cadiz mencipta banyak peluang lewat untuk memenangi permainan, setelah bertahan.


Alvaro Negredo, Salvi Sanchez dan Anthony Lozano semuanya dihalang oleh Ter Stegen, sementara di seberang Depay bersalah kerana mensia-siakan beberapa peluang baik untuk pasukan Barcelona yang kurang berkualiti tetapi penuh semangat.


Kekecewaan menjadi lebih baik bagi Koeman pada masa kecederaan kerana dia diminta untuk keluar kerana berhujah selepas Sergio Busquets mendapat kad kuning pada lewat permainan.

"Salah satu masalahnya ialah di Sepanyol, mereka keluarkan anda tanpa sebab," kata Koeman kepada La Liga TV. "Mereka tidak mengatakan mengapa, mereka hanya mengatakan sikap. Semua orang melihat ketika ada bola kedua di lapangan. Semua orang harus melihatnya.


"Sudah tentu saya kuat. Saya tidak dapat memenangi pertempuran dengan media. Saya akan meletakkan tenaga saya dalam pasukan dan dengan pemain. Saya masih melihat sikap hebat pemain dan bagi saya yang paling penting. Saya boleh "Hentikan apa yang ditulis oleh akhbar. Kita harus teruskan, itu adalah tugas saya."


Tekanan meningkat di Koeman setelah awal musim yang menyaksikan pasukan gergasi Catalan itu seri tiga daripada lima perlawanan liga pertama mereka dan tewas 3-0 kepada Bayern Munich dalam pertandingan pembukaan peringkat kumpulan Liga Juara-Juara minggu lalu.


Bekas pemain tengah Barcelona itu tidak dibantu oleh kedudukan kewangan kelab yang berbahaya, yang menyaksikan Lionel Messi keluar dari kelab pada musim panas dan telah meninggalkan pengurus dengan skuad muda dan tidak berpengalaman.


Pemain tengah berusia 17 tahun, Gavi, diserahkan dalam penampilan penuh Barcelona sementara Yusuf Demir, 18, terus menyerang.


Hubungan pemain berusia 58 tahun itu dengan presiden kelab Joan Laporta menjadi tegang dalam beberapa minggu kebelakangan ini, dengan spekulasi berkembang bahawa penggantian sedang dipertimbangkan.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama