-->

RASMI: Messi Tinggalkan Barcelona.

RASMI: Messi Tinggalkan Barcelona. Sebentar tadi, Barcelona membuat pengumuman yang mereka telah memutuskan untuk tidak menyambung kontrak pemain hebat mereka, Lionel Messi. Kontrak Lionel Messi telah tamat sejak 1 Julai 2021, dan kini dia berstatus ejen bebas. Namun, dari pelbagai laporan, diketahui bahawa kedua-dua pihak akan terus bekerjasama. Beberapa kali presiden Barcelona, ​​Joan Laporta, menyatakan bahawa perjanjian baru dapat dibuat dalam waktu terdekat. Baru-baru ini, Messi dipercayai bermain ketika Barcelona menghadapi Juventus dalam Joan Gamper Trophy.

RASMI: Messi Tinggalkan Barcelona.


Keyakinan untuk melihat Messi kembali berpakaian seragam Barcelona semakin meningkat setelah La Liga mengatakan akan menyuntik dana untuk para pesertanya. Barcelona akan menerima 280 juta euro.


Beberapa laporan mengatakan Lionel Messi akan menandatangani kontrak baru minggu ini. Tempohnya adalah lima tahun, dengan wacana bahawa Messi akan menghabiskan tiga tahun terakhir sebagai duta kelab di Amerika Syarikat.


Namun, SportItalia menghidu aroma yang mencurigakan dalam perbualan kontrak Lionel Messi. Mereka merasakan bahawa proses rundingan lambat dan bahkan menemui jalan buntu tanpa penyelesaian yang jelas.


Isu ini berkembang pesat sehingga Barcelona akhirnya  mengeluarkan satu kenyataan yang disiarkan di laman web rasmi mereka, mereka mendedahkan bahawa kelab itu memilih untuk tidak memberikan kontrak baru kepada bintang itu.

Dalam pernyataan yang sama, mereka juga menyalahkan La Liga sebagai dalang di sebalik pembatalan kontrak dengan Messi. Hal ini kemungkinan besar berkaitan dengan peraturan pembatasan gaji, yang mana presiden La Liga Javier Tebas enggan menganiaya.


"Mengingat keadaan itu, Lionel Messi tidak akan terus bersama Barcelona. Kedua-dua pihak sangat menyesali bahawa keinginan pemain dengan kelab itu tidak dapat dipenuhi," baca pernyataan kelab.


Belum diketahui di mana Messi akan berlabuh pada musim panas ini. Melihat keadaannya, ada kemungkinan lelaki berusia 34 tahun itu akan menyertai kelab kaya seperti Manchester City atau PSG.


Sumber: FC Barcelona

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama