-->

Arsenal di MALUKAN Pasukan Liverpool dalam Perlawanan Pagi 4 April 2021

Arsenal di MALUKAN Pasukan Liverpool dalam Perlawanan Pagi 4 April 2021. Dalam perlawanan awal pagi tadi, pasukan Arsenal menerima kunjungan Liverpool bagi aksi EPL. Perlawanan berkesudahan dengan 3-0 hasil jaringan  Diego Jota pada minit 64 dan 82. Manakala jaringan MO Salah pada minit ke 68.


Arsenal di MALUKAN Pasukan Liverpool dalam Perlawanan Pagi 4 April 2021


FAKTA Arsenal di MALUKAN Pasukan Liverpool dalam Perlawanan Pagi 4 April 2021


1. Setiap enam kemenangan terakhir Liga Perdana Liverpool adalah di tempat lawan. Dalam sejarah liga mereka, ini adalah kedua kalinya mereka menjalani larian sedemikian, dengan masing-masing enam kemenangan antara Februari dan Ogos 1955 semuanya muncul di jalan raya.

2. Mohamed Salah telah terlibat secara langsung dalam sembilan gol dalam sembilan penampilan Liga Perdana Inggeris menentang Arsenal, menjaringkan tujuh gol dan membantu dua lagi.

3. Liverpool mencatat margin kemenangan terbesar mereka dalam pertandingan jauh teratas melawan Arsenal.

4. Perlawanan Liga Perdana Inggeris antara Arsenal dan Liverpool kini menghasilkan 169 gol, lebih banyak daripada perlawanan lain dalam sejarah pertandingan.

5. Arsenal hanya memperoleh satu kemenangan dari 12 perlawanan terakhir Liga Perdana Inggeris menentang Liverpool (D4 L7).

6. Ini adalah permainan Liga Perdana ke-50 Mikel Arteta yang mengendalikan Arsenal (W21 D12 L17), dengan pemain Sepanyol itu kehilangan empat permainan lagi dalam tempoh itu daripada pendahulunya, Unai Emery.



Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama