-->

7 Fakta Perlawanan Barcelona vs PSG, Hatrik Kylian Mbappe buat Barcelona Gigit Jari.

7 Fakta Perlawanan Barcelona vs PSG, Hatrik Kylian Mbappe buat Barcelona Gigit Jari.. Barcelona melalui mimpi ngeri apabila mereka dibelasah teruk oleh PSG di halaman mereka sendiri. PSG menang dengan jaringan 4-1 di Nou Camp. Barcelona terlebih dahulu menjaringkan gol menerusi penalti yang diambil oleh Messi. Namun, itu tidak cukup untuk menghalang PSG bangkit.


7 Fakta Perlawanan Barccelona vs PSG, Hatrik Kylian Mbappe buat Barcelona Gigit Jari.


7 Fakta Perlawanan Barcelona vs PSG, Hatrik Kylian Mbappe buat Barcelona Gigit Jari.


1.  Barcelona telah kalah berturut-turut untuk pertama kalinya Dalam apa perlawanan tuan rumah ke-151 mereka di Piala Eropah / Liga Juara-Juara,


2. Barcelona telah bermain 278 perlawanan tuan rumah di semua pertandingan di Eropah dan telah kalah dengan margin 3+ gol hanya enam kali - dua kali terakhir muncul dalam permainan berturut-turut di Camp Nou (3-0 v Juventus, 4-1 v PSG).


3. Paris St-Germain menjadi pasukan Perancis kedua yang mengalahkan Barcelona di tempat sendiri setelah Metz juga menang 4-1 dalam Piala Pemenang Piala 1984-85.


4. PSG telah menjaringkan gol dalam setiap 20 perlawanan tandang terakhir mereka di Liga Juara-Juara,  sejak September 2016. Dalam sejarah pertandingan, hanya Real Madrid yang mempunyai rekod yang lebih lama - 22 perlawanan dari 2010-2014.


5. Daripada pemain dengan 20 gol atau lebih di Liga Juara-Juara, Kylian Mbappe dari PSG telah mencatatkan bahagian tertinggi dalam perlawanan tandang (71% - 17/24).


6. Gol Lionel Messi adalah gol ke-20 musim ini untuk Barcelona dalam semua pertandingan; ini adalah kempen ke-13 berturut-turut dia menjaringkan 20+ gol untuk kelab.


7. Messi telah menjaringkan gol di Liga Juara-Juara pada setiap tahun kalendar sejak 2005. rekod sekurang-kurangnya satu gol dalam 17 tahun berturut-turut adalah larian terpanjang dalam sejarah pertandingan bersama Raul (1995-2011).


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama