-->

7 Fakta Menarik Kemenangan Chelsea Keatas Atletico Madrid

7 Fakta Menarik Kemenangan Chelsea Keatas Atletico Madrid. Awal pagi tadi, berlangsung perlawanan Liga Juara-Juara Eropah. Antara pelawanan yang berlangsung adalah melibatkan pasukan Chelsea dan Atletico Madrid. Keputusan berakhir dengan kemenangan Chelsea 1-0 hasil dari jaringan sepakan gunting dari oliver giroud.


7 Fakta Menarik Kemenangan Chelsea Keatas Atletico Madrid




7 Fakta Menarik Kemenangan Chelsea Keatas Atletico Madrid

1. Thomas Tuchel menjadi pengurus Chelsea ketiga yang memenangi pertandingan Liga Juara-Juara pertamanya ketika permainan berlangsung di peringkat kalah mati setelah Roberto Di Matteo dan Guus Hiddink.

2. Atletico Madrid gagal melakukan tembakan tepat ke atas Chelsea - pertama kalinya mereka gagal mencatat tembakan ke sasaran dalam pertandingan Liga Juara-Juara sejak Mac 2019 v Juventus.

3. Olivier Giroud telah menjaringkan enam gol Liga Juara-Juara musim ini, yang merupakan kejayaan terbaiknya dalam satu kempen dalam pertandingan.

4. Giroud (34 tahun 146 hari) menjadi pemain tertua yang menjaringkan gol kalah mati Liga Juara-Juara untuk Chelsea.

5. Pemain Chelsea, Edouard Mendy, telah mengekalkan lebih banyak clean sheet daripada penjaga gawang lain di Liga Juara-Juara musim ini (lima).

6. Kad kuning Mason Mount selepas 55 saat adalah kad terpantas yang ditunjukkan dalam Liga Juara-Juara musim ini.

7. Thomas Tuchel (Chelsea dan PSG) menjadi satu-satunya pengurus kedua dalam sejarah Liga Juara-Juara untuk menguruskan dua kelab berbeza dalam pertandingan dalam satu musim selepas Ronald Koeman pada 2007-08 (PSV dan Valencia).

Sumber : BBC 



Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama