-->

6 Fakta Menarik Kemenangan Manchester United keatas Newcastle United

6 Fakta Menarik Kemenangan Manchester United keatas Newcastle United. Awal pagi tadi, Manchester United menerima kunjungan Newcastle United bagi perlawanan Liga Perdana Inggeris. Manchester United menang dengan jaringan 3-1. Gol yang dijaringkan oleh James, Rashford dan Bruno Fernandes berjaya membantu United mengekori Manchester City serapat mungkin. Berikut merupakan 6 Fakta Menarik Kemenangan Manchester United keatas Newcastle United.


6 Fakta Menarik Kemenangan Manchester United keatas Newcastle United


6 Fakta Menarik Kemenangan Manchester United keatas Newcastle United

1. Manchester United telah menjaringkan 53 gol dalam 25 perlawanan di Liga Perdana musim ini - yang terbanyak di peringkat terakhir kempen sejak musim 2012-13 (60), yang merupakan kali terakhir mereka memenangi gelaran.

2. Newcastle telah kehilangan masing-masing dari 21 perlawanan tandang terakhir mereka menentang lawan sejak hari pertama dalam tiga teratas Liga Perdana Inggeris, dalam larian sejak Februari 2012.

3. Gol Marcus Rashford untuk Manchester United adalah gol ke-40 dalam semua pertandingan sejak awal musim lalu, dengan hanya Raheem Sterling (44), Harry Kane (45) dan Mohamed Salah (47) yang menguruskan lebih banyak di antara semua pemain Liga Perdana.

4. Bruno Fernandes dari Manchester United (15 gol, 10 assist) adalah pemain ketiga dalam lima liga teratas Eropah musim ini untuk meraih angka berganda untuk kedua-dua gol dan membantu dalam perlawanan liga, di samping Harry Kane (13 gol, 11 assist) dan Thomas Muller (10 gol, 10 assist).

5. Daniel James telah menjaringkan lima gol dalam 13 perlawanan untuk Manchester United musim ini, satu lebih banyak daripada yang berjaya dalam 46 perlawanan di semua pertandingan musim lalu.

6. Hanya Callum Wilson (15) yang terlibat secara langsung dalam lebih banyak gol Liga Perdana berbanding Allan Saint-Maximin untuk Newcastle musim ini (lima - dua gol, tiga assist), walaupun ini hanya merupakan permulaan ke-11 orang Perancis dalam pertandingan musim ini.





Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama