-->

Ronaldo Bantu Kemenangan Piala Super kesembilan Juventus, Jaring Gol ke 760!

Ronaldo Bantu Kemenangan Piala Super kesembilan Juventus, Jaring Gol ke 760! Cristiano Ronaldo mencetak gol ke-760 dalam kariernya ketika Juventus menewaskan Napoli untuk memenangi Piala Super Itali dan memberikan trofi pertama Andrea Pirlo sebagai pengurus.


Ronaldo Bantu Kemenangan Piala Super kesembilan Juventus, Jaring Gol ke 760!


Penyerang Portugal itu menanduk gol pembuka jarak dekat, dan pemain gantian, Alvaro Morata melengkapkan kemenangan dalam masa kecederaan. Gol Ronaldo mungkin menyaksikan dia mengatasi jumlah yang dipertikaikan dari Josef Bican untuk menjadi penjaring terbanyak sepanjang masa.


Lorenzo Insigne gagal menyempurnakan penalti pada baki 10 minit sebelum pengesahan juara super cup dinobatkan kepada Juventus.


"Adalah gembira untuk memenangi trofi," kata Pirlo kepada Rai Sport.


"Lebih indah daripada menang sebagai pemain. Sulit untuk melihat final yang indah. Penting untuk menang selepas kekalahan menentang Inter. Kami harus menunjukkan kebanggaan kami."


Pasukan Pirlo menguasai sebahagian besar permainan, tetapi kehebatan penjaga gol Poland mereka harus diberi pujian kerana membuat Napoli tidak dapat menjaringkan gol.


Napoli, yang dikendalikan oleh bekas rakan sepasukan Pirlo, Gennaro Gattuso, berjuang untuk mendapatkan gol penyamaan sehingga Weston McKennie menangkap pemain gantian, Dries Mertens ketika dia melepaskan gol di kawasannya sendiri.


Pengadil Paolo Valeri memberikan penalti kepada Napoli, tetapi Insigne melakukan sepakan penalti yang tersasar.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama