-->

Manchester United Umum Amad Diallo Sebagai Pemain Mereka.

Manchester United Umum Amad Diallo Sebagai Pemain Mereka. Amad Diallo secara rasmi diperkenalkan oleh Manchester United sebagai pemain baru. Wonderkid yang berusia 18 tahun tidak sabar untuk memamerkan aksinya di Old Trafford.

Manchester United memperoleh tandatangan Amad yang bernama penuh pemain Amad Diallo Traore pada bulan Oktober. Melalui laman web rasmi kelab, The Red Devils mengumumkan bahawa mereka telah mencapai kesepakatan.


Manchester United Umum Amad Diallo Sebagai Pemain Mereka.


Manchester United mengeluarkan 36 juta pound untuk mendapatkan Traore yang dipantau sejak 2018 ketika dia masih bermain untuk pasukan Atalanta U15.

"Sebagai kelab kami telah mengawasi Amad selama beberapa tahun dan menyaksikannya sendiri, saya percaya dia adalah salah satu prospek muda yang paling menarik dalam permainan ini," kata pengurus Manchester United, Ole Gunnar Solskjaer.

"Ia akan mengambil masa untuk dia menyesuaikan diri, tetapi kepantasan, penglihatan dan kemampuan menggiring bola yang hebat akan membuatnya siap untuk peralihan."

"Dia akan menjadi pemain penting bagi Manchester United pada tahun-tahun mendatang."

Sejak itu, Manchester United terus mengikuti perkembangan pemain yang kini baru berusia 18 tahun. Nama Amad Diallo Traore menjadi kata kunci dalam Liga Itali setelah musim lalu dia segera menjaringkan gol dalam pertandingan debutnya dengan Atalanta.

Belum diputuskan sama ada Diallo akan menjadi sebahagian daripada skuad pasukan pertama atau awalnya bermula dengan pasukan Bawah 23 tahun sehingga dia menyesuaikan diri dengan persekitaran dan gaya bola sepak di England. Walau bagaimanapun, apa sahaja boleh berlaku.

Rakannya yang berusia 18 tahun, Facundo Pellistri, yang tiba pada bulan Oktober, sebahagian besarnya telah bersama pasukan kebangsaan U-23 setakat ini. 

Namun, dia juga telah berlatih dengan pasukan pertama Manchester United, tampil dalam pasukan senior, dan telah diberi nomor skuad pasukan pertama, 28, jadi tidak mustahil Amad Diallo akan segera masuk dalam skuad utama.

Semoga berjaya Amad Diallo!


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama