-->

Keputusan Liga Inggeris: Teruskan Trend Positif, Arsenal Bantai West Brom

Arsenal Bantai West Brom. Setelah mengalami kemerosotan prestasi, Arsenal nampaknya kembali dengan kemenangan secara konsisten. Yang terbaru dalam pasukan Mikel Arteta mengalahkan West Bromwich Albion dengan skor 4-0 dalam perlawanan liga perdana inggeris awal pagi tadi waktu Malaysia.


Teruskan Trend Positif, Arsenal Bantai West Brom


Menentang West Brom, Arsenal memulakan perlawanan dengan baik. Kemuncaknya pada akhir babak pertama mereka menjaringkan dua gol. 2-0.

Gol pertama dijaringkan melalui aksi individu oleh Kieran Tierney pada minit ke-23. Dia melintasi pemain lawan, kemudian melepaskan tembakan keras yang tidak dapat dihalang oleh penjaga gawang West Brom.

Kemudian pada minit ke-29, Arsenal menggandakan kedudukan 2-0. Kali ini melalui Bukayo Saka yang memanfaatkan umpanan Emie Smith-Rowe. Separuh masa kedua, Arsenal tidak melonggarkan serangan mereka.

Alexandre Lacazette malah menambah dua gol dalam masa hanya empat minit. Pertama dia menjaringkan gol pada minit ke-60 dan ke-65 dengan bertukar hantaran Tierney.

Berkat kemenangan ini, kedudukan Arsenal dalam kedudukan Liga Perdana Inggeris meningkat. Kini Pierre Emerick Aubameyang dan rakan-rakannya sudah berada di kedudukan kesebelas menerusi skor 23 mata.

West Brom merosot lebih jauh di kedudukan 19 kedudukan. Mereka hanya mengumpul lapan mata dari keseluruhan 17 perlawanan.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama