-->

Jurgen Klopp Luah Perasaan Selepas Kalah Kepada Manchester United.

Jurgen Klopp Luah Perasaan Selepas Kalah Kepada Manchester United. Jurgen Klopp mengatakan pemain Liverpool melakukan banyak kesalahan yang membolehkan Manchester United menjaringkan gol dan berharap pada masa depan pasukannya dapat belajar dari pertandingan ini.

Liverpool mengunjungi Old Trafford untuk menghadapi Manchester United pada pusingan keempat Piala FA 2020-21, Isnin (25/01/2021). Manchester United menang 3-2 keatas Liverpool dalam perlawanan ini.


Jurgen Klopp Luah Perasaan Selepas Kalah Kepada Manchester United.


Jurgen Klopp Luah Perasaan Selepas Kalah Kepada Manchester United.

Selepas perlawanan, Jurgen Klopp mengadu prestasi Liverpool yang berada di bawah standard. Dia juga kelihatan kecewa kerana pasukannya melakukan kesalahan yang membolehkan Manchester United menjaringkan gol.


"Ada banyak hal baik dan sejumlah kesalahan di sekitar gawang. Jika anda ingin menang di sini, anda harus benar-benar berada di puncak dan kami tidak [muncul seperti itu]," dia mengeluh kepada BBC Sport.


"Untuk gol pertama kami tidak mempunyai perlindungan, kami benar-benar menginginkannya. Perkara seperti ini tidak seharusnya berlaku tetapi mereka boleh berlaku. Kami mempunyai terlalu banyak pemain dalam posisi menerima," katanya.


Klopp kemudian mengatakan bahawa perlawanan ini dapat digunakan sebagai media pembelajaran untuk skuad Liverpool. Oleh itu, hasil yang serupa tidak akan berulang.


"Kami dapat memanfaatkan banyak permainan ini, kami berusaha belajar dari setiap pertandingan," kata Klopp.


Dalam perlawanan Manchester United vs Liverpool ini, Mohamed Salah tampil dengan cemerlang. Dia berjaya menjaringkan dua gol sekaligus. Tetapi Salah sebenarnya dapat menjaringkan lebih banyak gol. Dia mendapat sekurang-kurangnya dua peluang lagi untuk menjaringkan gol.


Jurgen Klopp kemudian mengatakan gol itu akan memberi manfaat besar kepada pemain Mesir itu. "Itu bagus untuk Mo Salah. Bagus untuk keyakinannya," katanya.


Kekalahan ini kepada Manchester United menjadikan Liverpool lebih tertekan. Kerana sebelumnya pasukan Jurgen Klopp tewas kepada Burnley di pentas Liga Perdana.


Sumber asal: BBC


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama