-->

Julian Brandt Sertai Arsenal? Ini kata Fabrizio Romano.

Julian Brandt Sertai Arsenal? Ini kata Fabrizio Romano. Merujuk kepada laporan Fabrizio Romano, Dortmund telah mengubah pandangan mereka tentang masa depan Brandt. Jadi sekarang ini, peluang Arsenal untuk mendapatkan pemain ini menjadi sedikit sukar.


Julian Brandt Sertai Arsenal? Ini kata Fabrizio Romano.




Julian Brandt menghadapi masalah dalam mencari persembahan terbaiknya pada musim 2020/2021. Pemain berusia 24 tahun itu bukan lagi pilihan utama di Dortmund, baik di era Lucien Favre dan Edin Terzic.

Brandt hanya menjaringkan satu gol dan satu assist. Dari 14 permainan yang dimainkannya di Bundesliga, Brandt telah bermain dua kali secara penuh dan 8 kali sebagai pemain gantian.


Namun, menurut Romano, sekarang ada situasi yang mengubah rancangan Dortmund untuk Brandt.

"Mengenai kelab Jerman, tidak mudah untuk berunding dalam dua atau tiga minggu. Tidak akan mudah dalam kes ini dan Borussia Dortmund tidak suka menjual atau berunding pada bulan Januari," kata Romano kepada Sky Sports.

"Berikutan kecederaan yang dialami Axel Witsel [dalam pertandingan melawan RB Leipzig], itulah yang akan terjadi. Sangat sukar [bagi Arsenal] untuk merekrut Julian Brandt pada masa ini," sambung pemain Italia itu.


Fabrizio Romano berkata;

"Arsenal telah mengikuti pemain ini selama berbulan-bulan, tetapi akan sukar untuk menandatanganinya pada bulan Januari. Saya tidak dapat melihatnya meninggalkan Dortmund bulan ini," sambung Romano.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama