-->

Inter Milan Yakin Menang Liga Itali Setelah Mengalahkan Juventus.

Inter Milan Yakin Menang Liga Itali Setelah Mengalahkan Juventus. Inter Milan mengesahkan dirinya sebagai calon utama selain AC Milan untuk memenangi gelaran scudetto Serie A 2020/2021.

Sebabnya ialah kerana mereka bertemu juara bertahan dalam gelaran Derby d'Italia iaitu pasukan Juventus. Inter Milan berjaya mengalahkan Juventus dengan jaringan 2-0 pada Isnin (18/01/2021) di awal pagi waktu malaysia.

Inter Milan Yakin Menang Liga Itali Setelah Mengalahkan Juventus.

Inter Milan Yakin Menang Liga Itali Setelah Mengalahkan Juventus.

Dua gol kemenangan Inter Milan dijaringkan oleh Arturo Vidal dan Nicolo Barella. Selepas perlawanan, Arturo Vidal, bekas pemain Juventus, begitu yakin bahawa Nerazzurri dapat memenangi Scudetto musim ini.


"Ini penting bagi saya, bagi pasukan, ini adalah perlawanan yang sangat sukar dengan pasukan terbaik di Itali," kata Vidal kepada Sky Sport Italia setelah menjaringkan gol menentang bekas kelabnya.


"Saya gembira dapat menjaringkan gol pertama saya untuk Inter, sangat gembira. Saya rasa kami membuktikan hari ini bahawa kami bersedia untuk bersaing untuk scudetto. "


"Ini memberi kami keyakinan untuk terus mencuba, percaya kami dapat memenangi Scudetto. Kerana kami mengalahkan pasukan terkuat selama sembilan tahun terakhir. Kami percaya bahawa kami dapat melakukan segalanya, "sambungnya.

Inter Milan kelihatan begitu yakin dalam perlawanan ini. Tidak seperti ketika mereka seri 2-2 menentang AS Roma di Serie A dan menang 2-1 ke atas Fiorentina di Coppa Italia, anak buah Antonio Conte dapat bermain secara konsisten sepanjang perlawanan.

Hasilnya ialah Inter Milan sudah menang pada minit ke-13. Bantuan Nicolo Barella ditukarkan oleh Arturo Vidal melalui tandukan dan membawa gol.

Separuh masa kedua, permainan semakin panas. Juventus cuba menjaringkan gol dengan memasukkan Dejan Kulusevski, Westin McKennie, dan Federci Bernardeschi.


Walaupun mengunci pertahanan Inter Milan, Juventus gagal menjaringkan gol. Pasukan tuan rumah yang menambah gol pada minit ke-52. Kali ini gol dibuat oleh Barella. Skor akhir adalah 2-0 untuk kemenangan Inter Milan.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama