-->

EPL: Kepuasan Aaron Wan-Bissaka Melihat Manchester United Ikut Liverpool di Puncak Liga

EPL: Kepuasan Aaron Wan-Bissaka Melihat Manchester United Ikut Liverpool di Puncak Liga. Manchester United memulakan tahun 2021 dengan memenangi tiga mata menentang tetamu mereka, Aston Villa, dalam perlawanan liga pada hari Sabtu. Bermain di Old Trafford, The Red Devils muncul pemenang 2-1.

EPL: Kepuasan Aaron Wan-Bissaka Melihat Manchester United Ikut Liverpool di Puncak Liga

Status tuan rumah menjadikan Manchester United kelihatan lebih dominan daripada tetamu. Mereka berjaya mendahului menjelang akhir babak pertama berkat gol penyerang, Anthony Martial.Bernard Traore menjaringkan gol pada minit ke-58. Nasib baik, Manchester United menerima sepakan penalti yang ditukarkan oleh Bruno Fernandes menjadi gol.


Tiga mata tambahan menjadikan Manchester United berpegang teguh pada Liverpool yang berada di tangga teratas Liga Perdana. Kedua-dua pasukan telah membenarkan 33 mata setakat ini.


Pemain pertahanan Manchester United, Aaron Wan-Bissaka, menyambut baik keputusan positif ini. Pemain yang memberikan bantuan dalam gol Martial sekali lagi mengingatkan orang ramai tentang bagaimana perjalanan The Red Devils sejak awal musim.


Ya, mereka jatuh di tempat ke-15 pada awal musim. Tetapi pasukan gergasi Inggeris berjaya bangkit dan merangkak untuk menyamai mata di kedudukan teratas.


"kemenangan ini besar maknanya, ini menunjukkan dari mana kita bermula, dari awal musim. Kami meneruskan permainan demi perlawanan. Permulaan kami agak perlahan, kami berada dalam mode mengejar, tetapi kami di sini sekarang," katanya kepada Sky Sports.


"Saya dapat mendengar suaranya - tiang jauh, tiang dekat - saya memilih tiang dekat dan mengarahkan bola ke arahnya," tambah bekas pemain Crystal Palace itu.


"Mereka memainkannya (sepakan percuma) dengan cepat dan itu sangat disayangkan. Tetapi seperti yang anda lihat, kami dapat bertindak balas," kata Wan-Bissaka.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama