-->

8 Fakta Menarik Manchester United Kalahkan Fulham di EPL.

8 Fakta Menarik Manchester United Kalahkan Fulham di EPL. Manchester United mendapat tiga mata hasil dari perlawanan menentang Fulham di Craven Cottage Awal pagi tadi waktu Malaysia (21/8/2021). Keputusan Akhir perlawanan Manchester United 2-1 Fulham.

Paul Pogba adalah wira Manchester United kali ini. Sebelum itu, Fulham terlebih dahulu menjaringkan gol pembukaan pada minit ke lima dan kemudian Cavani menyamakan kedudukan pada minit ke 21. Paul Pogba pula menjaringkan gol kemenangan pada minit ke 65. Berikut merupakan 8 Fakta Menarik Manchester United Kalahkan Fulham di EPL.


8 Fakta Menarik Manchester United Kalahkan Fulham di EPL.


8 Fakta Menarik Manchester United Kalahkan Fulham di EPL.

1. Tidak ada pasukan yang bolos lebih banyak gol dalam lima minit pertama perlawanan Liga Perdana 2020/2021 daripada Manchester United (4 gol).


2. Manchester United telah memenangi tujuh perlawanan Liga Perdana musim ini setelah ketinggalan. Hanya Newcastle pada 2001/2002 (10 kali) dan Manchester United sahaja pada 2012-13 (9 kali) yang melakukannya lebih banyak dalam satu musim.


3. Manchester United tidak terkalahkan dalam 17 perlawanan terakhir mereka di Liga Perdana Inggeris (menang 13, seri 4). Rentetan ini menyamai rekod tanpa kalah terpanjang mereka dalam sejarah dalam peringkat teratas Liga Perdana Inggeris (17 perlawanan antara Disember 1998 hingga September 1999).


4. Ini adalah perlawanan ke-41 di mana pasukan Fulham menang pertama kali sejak dilatih oleh Scott Parker. Tetapi buat pertama kalinya mereka tewas ketika mencetak gol pertama (sebelumnya dengan catatan 34 kemenangan, enam seri).


5. Edinson Cavani menjadi pemain Manchester United pertama yang menjaringkan empat gol pertama di Liga Perdana dan semuanya di tempat lawan.


6. Sejak kembali ke kelab pada tahun 2016, tidak ada pemain Manchester United yang menjaringkan lebih banyak gol dari luar kotak daripada Paul Pogba (6 kali) di Liga Perdana.


7. Ademola Lookman telah terlibat dalam lebih banyak gol pasukan di Liga Perdana berbanding pemain Fulham lain musim ini (3 gol dan 3 assist).


8. Bruno Fernandes telah menjalani tiga perlawanan Liga Perdana tanpa gol atau membantu buat pertama kalinya sejak debutnya di Manchester United pada Februari 2020.


 


Sumber: BBC


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama