-->

" Waktu Pogba di Manchester United Sudah TAMAT " - Mino Riola.

" Waktu Pogba di Manchester United Sudah TAMAT " - Mino Riola. Menjelang perlawanan Manchesster United dan juga RB Leipzig, ada berita kurang enak untuk peminat manchester united. Agen Paul Pogba, Mino Raiola memberi tahu yang waktu Pogba di Manchester United telah Tamat. Dalam bahasa mudah, Pogba akan tinggalkan united dan menyertai kelab baru pada musim panas nanti.


" Waktu Pogba di Manchester United Sudah TAMAT " - Mino Riola.


"Saya boleh beritahu bahawa ini sudah berakhir bagi Paul Pogba di Manchester United," kata Raiola kepada Tuttosport, seperti yang dimuat naik The Sun, Isnin (7/12/2020).


Rumurs Pogba berpindah ke kelab baru bukanlah berita baru. Setiap kali musim perpindahan pemain pasti nama Pogba akan keluar di media mengenai perpindahannya ke kelab lain. Selain itu, berita mengenai minat jurulatih Real Madrid terhadap Pogba juga sedikit sebanyak menjadi spekulasi perpindahan pemain itu.


Kenyaataan agen itu dengan alasan perbincangan kontrak Pual pogba dengan Manchester United pada Ogos 2020 tidak berlanjutan sehingga sekarang. Ditambah pula posisi pogba kini lebih kerap memanaskan bangku simpanan pasukan.


 Ole Gunnar Solskjaer,jurulatih manchester united lebig suka menurunkan Bruno Fernandes, Fred dan Mctominay dalam kesebelasan utama berbanding Pogba. Namun dalam perlawanan menentang West Ham, Pogba memainkan watak utama apabila berjaya menjaringkan gol dari luar kotak penalti.


Pogba juga sebelum ini pernah menyatakan minatnya untuk bermain dengan pasukan Real Madrid satu hari nanti. Namun, dia kata dia masih suka di Manchester United.

" Waktu Pogba di Manchester United Sudah TAMAT " - Mino Riola.


Pada Oktober 2020, Pogba pernah terang-terangan mengatakan bermain untuk Real Madrid selalu menjadi impiannya suatu saat nanti. Namun, saat itu dia mengatakan bahagia di Manchester United. 

"Saya sekarang di Manchester United. Kami tahu ini sudah selalu dibincangkan dan saya juga tidak pernah bercakap mengenainya. Saya mendengar banyak berita mengenai saya ingin pergi," kata Pogba saat itu. 


"Hari ini, saya masih di Manchester United dan saya akan berjuang membawa kelab ke level lebih tinggi. Ya, semua pemain bola ingin bermain untuk Real Madrid. Mungkin ini impian. Ini impian buat saya, mengapa tidak suatu hari nanti?" 


"Seperti yang sudah saya katakan. Saya di Manchester United dan saya menyukai kelab ini," kata pogba.

Sumber: The Sun 

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama