-->

Masashi Motoyama Sertai Kelantan United Fc?

Masashi Motoyama Sertai Kelantan United Fc? Masashi Motoyama, bekas pasukan bola sepak kebangsaan Jepun yang memainkan peranan aktif dalam J1 Kashima Antlers, pada dasarnya telah bersetuju untuk kontrak satu tahun dengan kelab Malaysia.

Perkara ini dinyatakan kepada NHK oleh seorang pegawai liga profesional Malaysia.


Masashi Motoyama Sertai Kelantan United Fc?


gambar Masashi motoyama pada tahun 2015.

Mengikut ini, Motoyama pada dasarnya telah menyetujui kontrak satu tahun dengan "Kelantan United FC", yang tergolong dalam bahagian kedua liga profesional, yang berpusat di Kelantan, Malaysia utara.

Motoyama berumur 41 tahun dari Kitakyushu.

Dia bergabung dengan Kashima Antlers dari Sekolah Tinggi Higashi-Fukuoka pada tahun 1998, dan sebagai pemain yang agresif dengan penembusan dribble yang tajam, dia berpartisipasi dalam 365 permainan dalam 18 musim dan menjaringkan 38 gol.

Sebagai wakil Jepun, dia turut serta dalam 28 perlawanan seperti Piala Asia 2004.

Pada tahun 2015, dia pindah ke Giravanz Kitakyushu, yang merupakan J3 pada masa itu, tetapi dia meninggalkan kumpulan itu pada bulan Disember tahun lalu kerana cedera di lutut kanan, dan kepergiannya menarik perhatian.

Banyak pemain Jepun bermain di liga profesional Asia Tenggara, tetapi ini adalah kali pertama pemain yang berpengalaman mewakili Jepun menyertai liga Malaysia.

"Kelantan United FC" akan mengadakan sidang media di Malaysia pada 30 untuk mengumumkan penyertaan Motoyama, yang akan mengikuti latihan setelah menjalani pemeriksaan perubatan dll di laman web bulan depan, dan pada bulan Februari Ini bermaksud bersiap sedia untuk pembukaan liga pada akhir bulan.

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama