-->

Petr Cech Tersenarai 25 Pemain Chelsea untuk Liga Perdana Inggeris 2020/2021

 Petr Cech Tersenarai 25 Pemain Chelsea untuk Liga Perdana Inggeris 2020/2021.Pemain berusia 38 tahun itu berlatih bersama kelab dalam beberapa minggu terakhir dan telah terpilih sebagai penjaga gol keempat dalam daftar 25 pemain pasukan

Chelsea telah memasukkan Petr Cech dalam skuad Liga Perdana 25 pemain mereka sebagai "penutup penjaga gawang darurat", walaupun sebelumnya dia telah bersara dari bola sepak pada tahun 2019.


Petr Cech Tersenarai 25 Pemain Chelsea untuk Liga Perdana Inggeris 2020/2021


Pemain berusia 38 tahun itu bergabung dengan staf pelatih Chelsea tahun lalu sebagai penasihat teknikal dan prestasi setelah bersara, dan telah berlatih bersama The Blues dalam beberapa bulan terakhir.

Petr Cech Tersenarai 25 Pemain Chelsea untuk Liga Perdana Inggeris 2020/2021


Cech adalah penjaga gawang keempat yang tercantum dalam daftar Chelsea, bergabung dengan Kepa Arrizabalaga, Edouard Mendy dan Willy Caballero.

Chelsea telah berusaha untuk menolak penyertaan Cech, dengan mengatakan tindakan itu "pencegahan" dan berkaitan dengan pandemi koronavirus.

"Petr Cech telah dimasukkan ke dalam skuad sebagai penutup penjaga gawang darurat," kata kenyataan di laman web Chelsea. "Ini adalah langkah pencegahan kerana keadaan yang belum pernah terjadi sebelumnya yang disebabkan oleh krisis Covid-19. Dia mengambil posisi sebagai pemain bukan kontrak."

Mantan penjaga gol Republik Czech itu dilihat berlatih bersama Chelsea dalam beberapa minggu terakhir, dengan ketua jurulatih Frank Lampard mengatakan awal bulan ini bahawa penyerang veteran itu bertujuan menyampaikan pengalamannya kepada penjaga gawang kelab yang lain.

"Dengan memulakan semula, dan sekarang bermain pada waktu yang rapuh, menjalani latihan Petr dengan penjaga gawang dan membawa pengalaman itu adalah sesuatu yang luar biasa. Dia berlatih dan tetap cergas, yang sihat untuknya dan penjaga gawang," kata Lampard.



"Ini sesuatu yang sangat positif bagi penjaga gawang secara keseluruhan, dan Petr senang melakukannya, jadi mengapa tidak memberi dan memberikan pengalaman itu kepada penjaga gawang.

"Kami adalah keluarga yang erat di sini di Chelsea. Penting untuk kami banyak mempromosikannya. Kami berusaha memastikan kumpulan itu bersama. Mengapa anda tidak memanfaatkan penjaga gawang terbaik di dunia, yang dia ada untuk lama, untuk menyampaikan pengetahuan itu? "


Cech bersara dari bola sepak selepas musim 2018-19, setelah bermain di Arsenal sejak 2015 setelah menghabiskan 11 musim bersama Chelsea.

Semasa berada di Stamford Bridge, bintang Czech itu menjadikan dirinya sebagai salah satu penjaga gol teratas di dunia, memenangi Liga Perdana dan Piala FA empat kali masing-masing dengan Chelsea, dan juga Liga Juara-Juara pada tahun 2012.

Selepas pengunduran diri, Cech bergabung dengan staf pelatih Chelsea dan juga mencuba hoki es, menandatangani kontrak dengan Guildford Phoenix tahun lalu.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama