-->

Liga Perdana Inggeris - Tottenham Belasah Everton

Tottenham Belasah Everton. Awal pagi tadi waktu Malaysia, telah berlangsungnya perlawanan bola sepak bagi liga perdana Inggeris yang melibatkan perlawanan diantara Tottenham dan juga Everton.

Keputusan akhir perlawanan adalah kemenangan buat spurs dengan jaringan 6-2. Sesuatu yang mengejutkan buat pasukan everton sebenarnya. Jarang nampak pasukan ini dibelasah sejak diambil alih oleh Marco Silva.

Beliau menyifatkan kekalahan daripada perlawanan tersebut sebagai " hari yang sungguh teruk buat kami " dalam sesi temubual selepas perlawanan.

ottenham Belasah Everton


Tottenham yang dikejutkan oleh gol awal Everton melalui jaringan Theo Walcott dan selepas itu Son Heung Min menjaringkan gol penyamaan.

Antara penjaring gol bagi spurs dalam perlawanan tersebut adalah Erikkson, Kane(2 gol) dan juga Alli. Satu gol lagi dijaringkan oleh Everton melalui satu gerakan solo oleh Sigurdson.

Son juga mencatakan 2 gol dalam perlawanan semalam. Berdasarkan kemenangan ini Tottenham kini dibezakan dua mata dengan Manchester City untuk merebut tempat kedua liga.

Highlight Perlawanan Everton vs Tottenham








Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama