-->

Malaysia Challenge Cup 2018 Senarai Pasukan dan Jadual Kumpulan

Malaysia Challenge Cup 2018. Ada pertandingan baru ka ? jawapannya adalah YA ! disebalik kemeriahan Piala Malaysia 2018, kita juga bakal disajikan dengan aksi menarik dari Piala Cabaran 2018 ataupun Challenge Cup 2018.

Piala dan pertandingan baru ini merupakan inisiatif dari Football Malaysia LLP yang mana bertujuan untuk membantu pasukan-pasukan yang tidak terlibat dalam aksi piala malaysia menyertai satu pertandingan. Pada masa yang sama momentum pasukan juga dapat dikekalkan.

Senarai Pasukan


Challenge  Cup ini terdiri dari 8 pasukan dan dibahagikan kepada kumpulan A dan B. Dalam saingan kali ini, 1 pasukan dari liga super terlibat bersama dengan 6 pasukan liga perdana dan satu pasukan jemputan.

Malaysia Challenge Cup 2018 Senarai Pasukan dan Jadual Kumpulan

Pasukan Liga Super

- Negeri Sembilan

Pasukan Liga Perdana

Uitm FC
UKM FC
Terengganu FC II
Sarawak
Pulau Pinang
Johor Darul Ta'zim II

Pasukan Jemputan 

ATM 

Format Pertandingan .


Bagi yang tak tahu bagaimana challenge cup ini berlangsung. Jom kami terangkan bagi memudahkan anda faham. Begini, setiap kumpulan akan mempunyai 4 pasukan. Mereka akan bertemu sesama mereka sebelum melangkah ke pusingan separuh akhir.

Hanya dua pasukan teratas setiap kumpulan yang layak ke pusingan separuh akhir. Yang menariknya, pusingan separuh akhir itu akan berlangsung secara timbal balik. Jadi peluang setiap pasukan masih terbuka untuk layak ke final.

Memang menarik aksi challenge cup 2018 ini. Tak sabar nak tengok aksi para pemain dan pasukan yang bertanding untuk mereka berikan yang terbaik dalam perlawanan tersebut.

JADUAL PERLAWANAN CHALLENGE CUP 2018


Kami kongsikan tarikh perlawanan secara umum untuk pemahaman anda. Untuk challenge cup 2018 kali ini, perlawanan akan dilangsungkan pada hari selasa dan rabu.

Jadual Malaysia Challenge Cup 2018


Kami dari ohsukan mengucapkan selamat maju jaya buat kesemua 8 pasukan yang bertanding dalam pertandingan yang julung kali dianjurkan ini. The Challenge Cup 2018 merupakan cabaran baru buat bola sepak tanah air yang harus diambil serius oleh setiap pasukan yang bertanding. Semoga Berjaya membawa pulang 1 piala buat pasukan yang bertanding.

Sekian.





Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama