-->

Highlight Final World Cup 2018 - France vs Croatia

Highlight Final World Cup 2018 - France vs Croatia. Semalam telah berakhirnya satu kejohanan terbesar dunia bola sepak iaitu piala dunia. Perlawanan yang dimulakan pada jam 11 malam waktu malaysia itu berakhir dengan kemenangan yang memihak kepada Perancis dengan jaringan 4-2.

Di awal babak permainan, perancis agak tenggelam berbanding croatia tetapi perancis berjaya mendapat gol awal menerusi gol sendiri dari Mandzukic. kemudian croatia menyamakan kedudukan dengan jaringan oleh Perisic. selepas itu perancis terus mengasak di bahagian serangan dan berjaya menjaringkan gol menerusi sepakan penalti oleh Griezman.

Highlight Final World Cup 2018 - France vs Croatia

Bermula pada babak kedua, kedua-dua pasukan nampak seimbang sehinggalah Pogba menjaringkan gol ke 3 perancis. selepas gol ini, permainan perancis agak tenggelam mungkin kerana telah menjaringkan banyak gol.

selang beberapa minit, Mbappe pula menjaringkan gol keempat menjadikan kedudukan semasa adalah 4-1. Gol terakhir croatia dijaringkan oleh Mandzukic kerana kesilapan penjaga gol perancis yang memberikan gol mudah pada croatia.

keputusan akhir : Perancis 4 -2 Croatia.

Jom layan highlight perlawanan semalam .




Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama