-->

Biodata Safawi Rasid Pemain Bola Sepak

Siapa Safawi Rasid? Hai korang, penyerang bola sepak negara kita ini merupakan antara bakat-bakat baru yang cukup solid menghiasi pasukan negara sekarang ini. Safawi kini berkelana di liga Thailand bagi membuktikan kemampuan dia sebagai seorang pemain bola sepak yang hebat dari Malaysia. ramai mula bertanya mengenai biodata beliau kerana ingin berkenalan dengan lebih rapat lagi.


Biodata Safawi Rasid Pemain Bola Sepak



Nama safawi menjadi sebutan sejak dari Sukan SEA 2017 yang lalu. persembahan yang memberansangkan menjadi nama dia sentiasa di bibir peminat tanah air. Kemunculannya berama pasukan JDT menjadikan dia seorang pemain yang berbakat . Sudah pasti JDT akan mengetengahkan bakat yang ada pada dia untuk kepentingan negara. jom baca biodata safawi rashid pemain bola sepak harimau malaya.

Biodata Safawi Rashid Pemain Bola Sepak


Nama SAFAWI RASHID ni makin di kenali ramai. dari segi corak permainan dia pun memang menarik. jadi tak mustahil untuk dia merebut tempat dalam kesebelasan utama negara.

Nama penuh: Muhammad Safawi Bin Rasid

Nama Jersi : Safawi

Tarikh lahir: 5 Mac 1997

Umur: 19 tahun

Tempat lahir: Terengganu

Posisi: Sayap

Kerjaya ( Kelab) :

2015-2016 T-Team FC

2017- 2018 - JDT

2023 - Ratchaburi (Thailand)

Skuad kebangsaan:

2015 Malaysia U-19

2016 Malaysia U-23

2016 Malaysia


Jom kongsikan biodata safawi rashid ini dengan rakan-rakan lain. kita doakan dia mampu menyinar di masa hadapan dengan bakat yang lebih baik selepas ini. dia masih muda dan masih banyak yang perlu di pelajari. Insyaallah .




Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama