-->

Malaysia tumpaskan Singapura perlawanan kedua sukan SEA

Malaysia tumpaskan Singapura perlawanan kedua sukan SEA. Perlawanan semalam sememangnya sengit di antara pasukan malaysia dengan singapura untuk kumpulan A bagi acara bola sepak. Skuad singapura terlebih dahulu membuka jaringan pada babak pertama ketika skuad negara masih belum selesai untuk perlawanan.

percubaan dan first touch pasukan negara agak bermasalah pada babak pertama. semuanya hampir tidak menjadi.

Malaysia tumpaskan Singapura perlawanan kedua sukan SEA
Malaysia tumpaskan Singapura perlawanan kedua sukan SEA 


sehinggalah bermula pada babak kedua, Dato Ong kim Swee membawa masuk dua pemain iaitu adam azih dan thanabalan bagi menguatkan serangan negara.

ternyata dengan kemasukan mereka berjaya menstabilkan semula aksi negara. Bahagian tengah negara kembali kuat dan stabil ini kemudiannya mampu membantu bahagian serangan berbanding separuh masa pertama.

Skuad singapura juga kelihatan mengekalkan back four mereka pada setiap masa dalam kawasan mereka , jadi ini menyukarkan malaysia untuk melakukan serangan dengan situasi 2 lawan 4 . di babak kedua, kelihatan bahagian serangan kita bertambah kepada 3 orang. ini berjaya menjatuhkan moral singapura apabila jumlah pemain yang perlu di jaga bertambah.

malaysia akhirnya berjaya mendapatkan gol dari dua pemain gantian tersebut seterusnya memenangi perlawanan kedua semalam. memang ramai yang nak malaysia menang semalam, hari-hari rakyat malaysia kembali meriah dengan sukan bola sepak ini.

tahniah malaysia ! 3 mata berharga sebelum melayakkan diri ke separuh akhir Sukan SEA 2017. pasukan kita akan berehat 4 hari sebelum kembali menentang pasukan seterusnya.

Entri Sebelum- Emas pertama Sukan SEA 2017 .

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama