-->

FINAL PIALA FA 2017 : PAHANG MENENTANG KEDAH !

Maka tamatlah sudah  pusingan separuh akhir piala fa 2017 yang menyaksikan dua pasukan hebat iaitu Pahang dan Kedah akan beraksi di pentas Final Piala Fa 2017 pada minggu hadapan .Sudah pasti perlawanan yang telah di jangka ini menjadi tumpuan ramai kerana kedua-dua pasukan memberikan persembahan yang terbaik dalam setiap perlawanan mereka .

FINAL PIALA FA 2017 : PAHANG MENENTANG KEDAH ! 


gambar Final Piala Fa 2017

Pahang

Pahang yang kembali garang di bawah jurulatih Dollah Saleh sejak awal musim kelihatan seperti kembali mendapat sentuhan selepas musim hambar pada tahun lepas. Dengan kehadiran dollah bukan sahaja mengembalikan prestasi pasukan pahang ke prestasi terbaik. malah memaksa penyokong-penyokong pahang kembali ke stadium.

Jika nak di bandingkan dengan perlawanan musim lepas, stadium darul makmur kekurangan penonton ya mungkin juga kerana prestasi musim lepas yang jatuh merudum selepas dollah saleh meninggalkan pasukan .

Dan musim ini mereka kembali dengan jayanya dan kini tumpuan sudah pasti merangkul piala Fa 2017 .

Kedah 

Tidak lupa pasukan Kedah yang masih mengekalkan prestasi pasukan sejak dari musim lepas lagi. Kedah yang terpaksa mengucapkan selamat tinggal kepada Jurulatih Tan Cheng Hoe yang memilih untuk meninggalkan pasukan kedah untuk ke pasukan kebangsaan baru-baru ini . Cheng hoe yang telah berjaya membawa kedah merangkul beberapa piala menjadikan beliau antara yang di minati .

Namun, pemain-pemain kedah masih bersemangat untuk meneruskan prestasi mereka walaupun tanpa jurulatih cheng hoe. dan sudah pasti jurulatih sementara juga ingin membuktikan yang beliau juga berkemampuan mengendalikan pasukan kedah .

Penutup .

FINAL PIALA FA 2017 : PAHANG MENENTANG KEDAH !  , pasti menjadi perlawanan tumpuan apabila kita jarang melihat pertembungan di antara kedah dan pahang di pentas final. Sudah pasti persembahan terbaik akan di tonjolkan dalam perlawanan akhir ini .

Korang sokong team mana ?

Sekian .

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama