-->

TAMAT MUSIM PERPINDAHAN PEMAIN !

TAMAT MUSIM PERPINDAHAN PEMAIN !  ||  Musim perpindahan pemain sememangnya musim yang sering di nanti-nantikan oleh peminat bola sepak dunia . Perpindahan pemain yang di minati ke kelab baru masing-masing menjadikan ia satu kejutan demi kejutan yang berlaku sepanjang tempoh perpindahan pemain. Selain itu, prestasi di kelab baru juga ditagih oleh ahli pasukan serta peminat pasukan baru mereka nanti .

Bagi musim 2016/2017 , kita lihat satu fasa baru dalam perpindahan pemain apabila ramai pemain berstatus bintang berhijrah secara pinjaman ke kelab lainbagi memperolehi masa bermain yang cukup . Ia berikutan pemain-pemain baru yang masuk ke kelab meraka dan jurulatih yang tidak gemar mereka bermain di dalam pasukan tersebut .

baca juga : HIGUAN KE JUVENTUS, PECAH RECORD DUNIA !

TAMAT MUSIM PERPINDAHAN PEMAIN !


Nama Seperti Jack Wilshere, Samir Nasri , Joe hart dan ramai lagi pemain berstatus bintang mencari kelab baru dalam merebut kesebelasan utama untuk musim ini. Namun tidak kurang hebat juga kelab-kelab di England yang sudah berbelanja besar hampir 1 million dollar sepanjang musim perpindahan kali ini seterusnya memecah rekod liga perdana inggeris .

Apa yang aku nampak , kenapa boleh cecah 1 million . adalah kerana pasukan-pasukan biasa juga turut sama berbelanja besar seperti Middlesborough yang membeli banyak pemain, Sunderland dan tottenham yang sebelum ini agak jarang membeli pemain baru. Arsenal pun banyak membeli player baru untuk menguatkan pasukan mereka .

Tidak kurang jugak dengan kepulangan bintang-bintang yang pernah berhijrah dari pasukan mereka dan kini kembali ke pasukan mereka sebelum ini. Antara pemain yang membuat kepulangan adalah Pogba, David luiz dan lain-lain. di harap dengan kehadiran pemain baru dan lama dapat memberi saingan kepada pasukan mereka di dalam EPL musim ini .

Baca juga : Gotze Pulang ke Dortmund

setakt ini, anda berpuas hati dengan musim perpindahan pemain untuk pasukan korang ? ce komen sikit.

Sekian.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama