-->

RONALDO PEMAIN TERBAIK EROPAH 2016 !


RONALDO PEMAIN TERBAIK EROPAH ! || Seperti sudah di jangka, kemenangan Cristiano Ronaldo untuk Anugerah Pemain Terbaik Eropah . Tahniah buat Ronaldo kerana memenangi anugerah pemain terbaik eropah 2016 ! Di akui kehebatannya di dalam padang dan di luar padang sentiasa menjadi sebutan peminat dan juga haters nya .


RONALDO PEMAIN TERBAIK EROPAH 2016 !


Ronaldo yang agak bergelut pada permulaan Euro 2016 di Perancis berjaya membawa pasukannya iaitu Portugal ke Final dan Memenangi Euro buat kali pertama di dalam sejarah Negara Portugal. Walaupun cedera, Ronaldo masih duduk di tepi padang dan beri semangat kepada kawan-kawannya yang bermain di tengah padang.

Ciri Kepimpinan yang ada pada ronaldo melayakkan dia memenangi anugerah ini . Dua lagi Finalis untuk Anugerah Pemain terbaik eropah adalah Gareth Bale dan Antonio Griezman . Tahniah Ronaldo. Ronaldo yang mewakili Real Madrid di undi di kumpulan F bersama Dortmund,Sporting Lisbon dan legia. Sudah pasti saingan peringkat kumpulan ini merupakan jalan mudah bagi Real Madrid ke pusingan seterusnya . 

Tahniah ronaldo untuk Anugerah Pemain Terbaik Eropah 2016 .

baca juga : Senarai Kumpulan Eufa Champion League 2016/2017 !

Sekian .

Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama