-->

PORTUGAL JUARA EURO 2016 ! RONALDO CEDERA !


PORTUGAL JUARA EURO 2016 ! RONALDO CEDERA ! | Buat Pertama kali dalam sejarah Euro sejak di perkenalkan, pasukan Portugal memenangi kejohanan ini buat pertama kali . Kejohanan Euro ini di lakukan 4 tahun sekali dan tahun ini Perancis menjadi tuan rumah untuk kejohanan kali ini. Datang sebagai tuan rumah, Perancis seperti sudah selangkah memegang piala  sebelum sepak mula bagi Final kali ini.

PORTUGAL JUARA EURO 2016 ! RONALDO CEDERA !

Namun di dalam bola sepak, perlbagai perkara boleh berlaku. selagi perlawanan tidak di tamatkan maka masih ada peluang untuk memenanginya. Ketika perlawanan di mulakan , kelihatan seperti perancis boleh memenangi perlawanan kerana kesilapan yang di lakukan oleh pemain-pemain portugal yang kerap hilang bola .

Pada minit ke 30, Ronaldo memberi signal kepada jurulatihnya agar menukarkannya kerana mengalami kecederaan akibat terjahat dari Payet. Namun payet tidak di berikan sebarang kad dalam perlawanan ini.

PORTUGAL JUARA EURO 2016 ! RONALDO CEDERA !

Selepas itu, bermula separuh masa kedua, banyak penguasaan bola dari pasukan perancis . Boleh di beri pujian kepada penjaga gol Portugal Rui kerana berjaya beraksi cemerlang dalam perlawanan kali ini . sehinggalah tiba di minit-minit akhir perlawanan, Perancis hampir menjaringkan gol namun sepakan gignac menepati palang gol sahaja.

Bermula masa tambahan pertama pula, Perancis seperti sudah letih dan mungkin juga mereka ingin menamatkan perlawanan di sepakan penalti. Namun berlaku sebaliknya kepada pasukan portugal apabila mereka menggandakan asakan dan kembali menemui rentak. dan akhirnya Eder berjaya menjaringkan gol pertama perlawanan dan gol kemenangan Portugal dalam perlawananan Akhir ini .

Ronaldo juga tidak terlepas dari memberi semangat kepada rakan pasukannya supaya tidak putus asa sehingga penamatnya. Tahniah Portugal dan Ronaldo sentiasa memenangi hati peminatnya.

Sekian.


Jom komen ! :)

Terbaru Lebih lama